Wednesday, February 18, 2009

BUHSAN vs TENSI

Makcik dah buhsan...
Buhsan dgn soklan2 cepumas dr mereka yg x penah paham....
X penah nk paham ngan org2 mcm makcik ni...

Contoh soklan2 cepumas yg biasa makcik terima....

Ko ni bile nk kawin ni?? aku dah lame tggu nk mkn nasik minyak ko...
(Hek eleh... nk mkn nasik minyak.. tiap2 ari bleh mkn)
kawin laa.. best kawin... ade org syg..sakit ada org jaga..
(mcm la ko sorang je ade org syg.. kalo aku sakit.. mak aku ada pe nk jaga aku)
Nk tggu smpai bile??
(ape mslh ko ni, aku x kawin pun ade ke aku mintak duit ngan ko?)
Takyah tggu lame2.... kite bukannye makin muda
(adoyai.. x ckp pun mmg tau.. ade ke makin ari makin muda? bongek)

Kot ye pun dah lame x jumpe...
Byk lagi soklan2 lain yg bleh d tnye...
Tau la ko dah kawin.. ape ko rs kalo ko pun lom kawin...

Tah la...
makcik mls nk tensi2 kan diri sgt arini....
Korang pk la sndiri... Ade ke manusia dlm dunia ni yg saje2 tanak kawin?
Ade la problemo dia tu kan? Ade la menda yg dia nk setelkan dulu b4 kawin kan..
Ko yg dah kawin xyah la nk meriakkan diri..
Syukurlah Tuhan cepatkan jodoh ko..

Tp tiap2 org tu mesti ada kelebihan dia sndiri kan..
Kalo dia x kawin.. mungkin ada lg menda yg leh wat dia bahagia..
X semestinye ada laki, ada anak je bleh bahagia...
Watnye makcik kawin sbb org suh kawin..
Main tangkap muat jer...
Jumpe ngan mamat ganja ke.. mamat gile meroyan ke..
X pasal makcik makin sengsara pas kawin..
Baik makcik tggu yg betol2 leh bahagia kan makcik...
Org ckp.. biar lambat asal bahagia smpai akhir hayat...

So makcik pk... Xyah la rs desprate sgt nk kawin..
Lagipun ade gak kebaikan makcik lom kawin agi...
Makcik leh tdo,bgn,kuar umah sesedap rasa...
Makcik leh balik kg sesuke ati..
Makcik tak terbatas ngan ape2...
Selagi menda tu x nyusahkan org lain...

Jodoh akan smpai.. xpyh nk tlg2 risau tuk makcik...
Doa2kan je laa makcik bahagia..
Dunia akhirat...
amin....

3 comments:

  1. hahaha!! tak pe makcik..jadi cam aku ni..kita nak pilih batang baik..ingat senang ke..jawab gitu je lah..keekkekekeke!!

    ReplyDelete
  2. Hahaha... Batang gok la jd pilihan mu Bit ork... Hampeh

    ReplyDelete